OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY ,,ALFABET LOGOPEDYCZNY”

OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY ,,ALFABET LOGOPEDYCZNY”

Zadanie A – Jaka plama? było ćwiczeniem oddechowym wzmacniającym mięśnie okrężne ust, w tym zadaniu brały udział dwie grupy: grupa Biedronek i Jeżyków.

Zadanie B – biedronka, brały w niej udział wszystkie grupy, było ćwiczeniem oddechowym wyróżniającym fazę wdechu i wydechu.

Zadanie F – fryzjer. Podczas tej aktywności dzieci ćwiczyły wydłużanie fazy oddechowej. Skupiliśmy się także na kształtowaniu prawidłowego toru oddechowego, czyli pobieraniu powietrza przez nos a nie przez buzię.

Zadanie G – gimnastyka buzi i języka, miało na celu usprawnianie narządów artykulacyjnych i rozwijanie koncentracji.

Zadanie H – historyjka logopedyczna w ramach, której dzieci rozwijały słuch fonemowy oraz usprawniały narządy mowy.

Zadane I – i do koszyczka, podczas tej aktywności dzieci miały za pomocą łyżeczki, którą trzymały w wargach, przenieść w wyznaczone miejsce kolorowy pomponik. To ćwiczenie usprawniało mięśnie warg.

Zadanie M – magiczne pudełko, podczas którego dzieci losowały ilustrację zwierzątka nazywały je i prezentowały odgłos, które ono wydaje. Celem tego ćwiczenia było wzbogacenie słownika czynnego dziecka, a ćwiczenia dźwiękonaśladowcze usprawniały pracę narządów mowy.

Zadanie R – różnicowanie. Celem tego ćwiczenia było prawidłowe kształtowanie słuchu fonematycznego, który ma znaczący wpływ na prawidłowe rozumienie mowy i jej właściwy rozwój.

Zadanie S – smok, które zostało zrealizowany w grupie Jeżyków i Biedronek. Polegało ono na wykonaniu smoka z rolki i bibuły. Ta zabawka pozwala nam ćwiczyć prawidłowy tor oddechowy oraz wydłużać fazę wydechu.

Zadanie U – ucho słyszy. Miało na celu kształtowanie umiejętności różnicowania bodźców słuchowych oraz rozwijanie pamięci słuchowej.

Magdalena Laskowska

Skip to content